Choć dzisiejsi studenci wykorzystują na co dzień zupełnie inne technologie niż za czasów Gutenberga, instytucja uniwersytetu zmieniła się relatywnie niewiele – piszą twórcy projektu iversity.org na stronie opisującej inicjatywę.
Jak się okazuje, myślą tak nie tylko pomysłodawcy. Świadczy o tym imponująca liczba kursantów – jak podano tydzień temu, jest to już ponad 115.000 osób!
Berliński start-up goni zatem z sukcesem swoich amerykańskich poprzedników – wśród których najlepiej znane są Coursera, edX czy Udacity.
Na iversity nadal są wolne miejsca na kursy startujące z końcem października tego roku, oraz w kwietniu przyszłego roku. Zdecydowana większość dostępna jest w języku angielskim, kilka po niemiecku.
Największą popularnością w tej chwili cieszą się:
- The Future of Storytelling – 29,000 zgłoszeń
- Design 101 (or Design Basics) – 18,000 zgłoszeń
- Public Privacy: Cyber Security and Human Rights – 17,000 zgłoszeń.
Wszystkie kursy uniwersyteckie na iversity realizowane są w formule MOOC (Massive Open Online Courses), która umożliwia bezpłatne uczestnictwo online, w ramach którego możliwe jest oglądanie wykładów na wideo, szybkie testowanie poziomu zdobytej wiedzy za pomocą quizów, oraz współpracę i wymianę wiedzy między studentami i wykładowcami z wykorzystaniem uczelnianego forum.
Zajawka kursów iversity na youtube: