Tegoroczna, ósma edycja konferencji ecommerceSTANDARD przyciągnęła przedstawicieli wiodących firm związanych z rodzimym rynkiem e-commerce.
Dla nas szczególne znaczenie miało oczywiście własne wystąpienie w bloku 5 minutes ideas, poświęcone użyteczności najczęściej odwiedzanych polskich sklepów internetowych.
Konferencję zorganizowano w nowo otwartym centrum konferencyjnym hotelu Soundgarden, tworzącym z resztą integralną część kompleksu biurowego w którym siedzibę ma IDG S.A – składającego się z dwóch budynków o powierzchni 32 000 metrów kwadratowych Business Garden Warszawa.
Przy okazji konferencji odkryłem najmniejszy jak dotąd pokój hotelowy, w jakim miałem okazję spać – na zdjęciu widać, że pokój ma dokładnie taką samą szerokość, co umieszczone w nim łóżko.
Ostatecznie jednak pokój miło mnie zaskoczył – po ciężkim dniu z radością włączyłem telewizor, aby odkryć w nim odtwarzacz muzyki i przesłuchać kilku jazzowych standardów jednocześnie ciesząc oko prostym wygaszaczem ekranu zbudowanym ze stylizowanych na retro zdjęć.
Wracając jednak do konferencji 🙂
Z pewnością mocnym punktem był line-up, ułożony w taki sposób, aby utrzymać dynamikę i nie zanudzić uczestników.
Patrząc na e-commerce pod kątem optymalizacji i zwiększania konwersji z ruchu, który już przychodzi do sklepu, w czwartek przed południem interesującą prezentację przedstawił Paweł Wyborski, CEO firmy Quartic, mówiąc o nowatorskim silniku rekomendacji QuarticON.
Pierwszy dzień zakończył się ciekawą dyskusją panelową poświęconą przyszłości e-commerce, w której Marek Cynowski wspomniał o kilku innowacjach które Poczta Polska wprowadzi pod kątem ułatwienia zakupów elektronicznych, Marcin Kowalczyk z eKiosku podzielił się ciekawymi spostrzeżeniami o prawidłowościach rządzących sprzedażą treści online, zaś Krzysztof Bartnik z eKomercyjnie.pl poruszył wątek m-commerce, w tym także responsive web design (RWD) dla sklepów internetowych.
Drugiego dnia także nie zabrakło ciekawych wystąpień. Szczególnie interesującą prezentację pod kątem usability w e-commerce pokazał Krzysztof Szarski z ITI Neovision / nc+, który porównał ścieżkę zakupową wiodących operatorów satelitarnych (Sky, Dish oraz AT&T).
W drugim dniu oprócz wysłuchania wystąpień innych prelegentów, miałem okazję sam zabrać głos i opowiedzieć o najważniejszych wnioskach z badania topowych 20. e-sklepów detalicznych w polskim handlu internetowym, jakie niedawno przeprowadziliśmy.
Poniżej link do albumu ze zdjęciami, opublikowanego przez organizatora.
Sprawdź też: